Ekonomi

Otellerde sosyal mesafe ölçümleri yapılıyor

Koronavirüs Covid-19 salgını en çok turizm sektörünü vurdu. Dünya çapında duran turizm sektörüyle alakalı bilinmez bir tablo gözükürken, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy, Türkiye için Haziran ayını gösterdi. Haziran ayında kısmi olarak yaz turizmi için otelleri açmayı tasarladıklarını söyleyen Bakan Ersoy, turizmcileri heyecanlandırdı.

Turizm yine şekilleniyor

Turizmin gözbebeği Bodrum’da ise lokanta ve barlar hazırlıklara yavaş yavaş başladı. Lüks oteller ise Covid-19 salgınına karşı tedbirler alıyor. Bir Hayli otel sosyal mesafe mevzusunda lokantaları yine dizayn ediyor. Masa aralıklarını 2 metre 10 santim vazgeçen lokantalar sandalye aralıklarını ise 1,5 metre olarak hesaplıyor. Basmakalıpta 500 şahıs kapasiteli bir otel lokantasının mesafe ölçümü alınmasıyla neredeyse yarıdan fazla sandalye kaldırılarak 150 bireyin oturacağı bir şekle getiriliyor. Otellerin bütün doluluğu tutması halinde ise otel lokantaları yemek yeme saatlerini doluluğa göre ayarlamayı tasarlıyor. Oda numarasına göre 2 veya 3 grup halinde lokantalara inecek olan yerli ve yabancı turistler yemekleri saatli olarak gıda. 500 karakter bir otelin lokanta kısmında sandalye rakamı 150’ye kadar düşeceği için gelen turistlere saatli olarak yemek bilgile öğrenecek. İlk grup saat 18.00’da, 2’inci grup saat 19.00’da, 3’üncü gurup ise saat 20.00’da lokantaya inip yemek yiye öğrenecek.

Şezlong aralıkları 2 metre

Lokantalarda uygulanan masa sandalye aralığı gibi deniz ve havuz kenarlarında bulunan şezlonglarda da sosyal mesafe ölçümleri yapılıyor. Sosyal mesafe aralığını metre ile ölçen otel yetilileri şezlong aralığını 2 metre olarak ölçüyor. Lobi girişinde resepsiyon misyonlusu ile turist arasında takribî 1,5 metrelik bir mesafe olacak. Otele girişte kullanılan imza kalemleri dahi tek karakter olacak biçimde Bodrum’da hazırlıklar yapılıyor. Bodrum’da bulunan bir hayli otelin şimdiden ateş ölçer, el dezenfektanları ve maske alımına başladığı bilindi. Bazı oteller ise şahsa özel el dezenfekte kolilerini gelen turistlere vermeyi tasarlıyor.

Ambrosia Oteli Genel Müdürü İsmail Düşmez şimdiden lokanta ayarlamalarını yaptıklarını belirterek, “Sosyal mesafe aralığı 1,5 ama insanlar oturduğu zaman sandalyeye bu mesafe yanaşacak ister istemez. Biz 2 metre olarak hesaplıyoruz. 2 masa arası 2 metre 80 santim olarak ayarlıyoruz. Biz de artık küçük küçük önlemlerimizi almaya başladık. Sosyal mesafeler belirli, sandalye ve masa aralıkları belirli, bu surattan şimdiden otel lokantasından başladık hazırlıklara. Sayın Bakanımızın yaptığı hareket tasarısına göre hareket edeceğiz. Sayın Bakanımız çok uğraşıyor turizmi canlandırmak için. Özellikle yurtdışı uçuşlarıyla alakalı büyük bir mücadele sarf ediyor. Şayet bunu muvaffak olabilirse bizim için en büyük müjde bu olur. Yalnızca lokantalarda değil şezlonglar arasında da sosyal mesafe olacak. Şezlonglar arasında da 2 metre sosyal mesafe olacak. Resepsiyonda, yürüyüş yollarında dahi sosyal mesafe olacak. Tanımlanan her yere şeritler konulacak. Gelen davetlilerimiz otele girdiği andan itibaren sosyal mesafeyi gözetecek. Bu gidişat yalnızca gelen davetlilerimiz için geçerli değil kendi personellerimiz de bu mesafeyi gözetecek. Herkes kendi departmanından ufalamayacak” dedi.
Ramada Otel Genel Müdür Takviyecisi – Satın Alma Müdürü Umut Türkeş ise Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un söylemelerine istinaden tedbirlerini almaya başladıklarını belirterek, “Otelimizin lokantasında masa ve sandalye mesafelerini ayarlamaya başladık 1,5 ve 2 metre aralıklarla tertip ediyoruz. Havuz başındaki şezlonglarımızın mesafelerini de ayarlıyoruz. Resepsiyon girişlerimizde konuk geldiğinde irtibat mesafesini ayarlıyoruz. Sağlık Bakanlığının da söylemiş olduğu dezenfektasyon uygulamalarına başladık. İlaçlama sistemlerine başladık. Odalarımızda konuk konaklayıp gittikten sonraki paklik ve dezenfekte operasyonları için personellerimize eğitim vermeye başladık” diye konuştu.